vrijdag 28 oktober 2011

De weg kwijt

Bernard Welten, scheidend hoofdcommissaris van politie in Amsterdam vertrekt (waarom?) op zijn 56e verjaardag en behoudt zijn vaste salaris van 250.000 euro per jaar. En dat blijft volgens de Amsterdamse stadszender AT5 zo tot hij ander werk heeft gevonden.
Het schijnt dat men dit bij zijn aantreden 7 jaar geleden overeenkwam, net zoals het feit dat hij niet hoefde te verhuizen uit zijn villa in Warmond naar de hoofdstad.

Na ingediende vragen door de SP luidt het nu dat de doorbetaling van het loon stopt wanneer Welten een andere baan vindt. Dat kan zomaar tot zijn 65e duren met een commissariaat erbij. Dat is geen werk. *) Geplakt uit AT5.

Hij was voor geen kleintje vervaard maar ooit is Welten geïntimideerd op zijn werk. Door een vrouw met hele grote jetsers:
“Ik zat achter de computer. Ze stond zo dicht bovenop me, dat ik niet meer omhoog durfde te komen. Ik lag bijna plat op het toetsenbord. Ik durfde niks meer te zeggen en wachtte maar af tot ze weg ging.”

Het verhaal vertelt niet van wie die grote dingen waren; en dát had ik nu zo graag geweten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten