maandag 28 november 2011

Muis zonder grenzen

Er zijn taken op je computer die om twee open schermen vragen. Neem bijvoorbeeld het invoeren van losse gegevens vanuit een tekstbestand naar een gestructureerd bestand in een genealogieprogramma.
Feiten en data dwarrelen rond en op 1 scherm is het een continue schakelen en controleren.

Nu hebben die clevere jongens van Microsoft in The Garage iets beters bedacht: twee, drie of vier computers bedienen met 1 muis en 1 toetsenbord zonder ingewikkelde switches of installaties. Als ze maar op het netwerk zitten, dat wel.

Ik zet nu mijn laptop en computer aan, ik knip en verplaats eenvoudig bestanden en foto's met 1 veeg van de muis, en kan op het ene scherm lezen en gelijktijdig op het andere scherm tikken.

Ga gauw downloaden, voor het weg is. Hier..Muizen

Nog meer: soms ben je genoodzaakt om je bladwijzers op te ruimen, althans uit te dunnen, want elke keer als ik rondsurf zie ik weer leuke dingen.
De ene keer maak ik een PDF van een bladzijde, waarbij de links in het artikel bewaard blijven, met PDFmyUrl. De gratis versie slaat alles wel op in A4-overdwars, maar daar valt mee te leven.

Een andere methode is ReadLater; een bladwijzeropslag met een 'nog te lezen'-lijst. Na lezing kan die worden verwijderd. Praktisch, maar je moet natuurlijk niet vergeten ook daadwerkelijk regelmatig de leeslijst aan te klikken. Link

De boel is nog lang niet bij. Tenslotte moeten al die bladwijzers wel gecontroleerd worden en voor je het weet zit je weer te lezen.Ik gooi er later wel een berichtje tegenaan.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten