zondag 29 april 2012

De brief


Monoloog op de vroege morgen. Voordoek hoog, pastel verlichting, bed, nachtkastje met telefoon, omgevallen dienblad. Brandwacht en inspiciënt in de coulissen.

"Met Jan Cees, goedemorgen. Ja, ik heb mijn eitje op bed al gehad, dank je".
"Wat zeg je me nu, is de BRIEF niet aangekomen? Hoezo, weggeraakt bij de sortering, daar hebben we TNT-post of hoe heten die tegenwoordig toch voor?"
"Oh de posttrein liep uit de wissel, stroomstoring". "Pro-Rail? Eneco? NS? KPN?"


"Ik stel voor dat we tijdens de intermissie de privatisering van al die falende semi-overheidsbedrijven maar weer terugdraaien.
Meteen de bonussen claimen en die gebruiken om die één miljard boete te betalen."

"Ik zie daar een mooie taak voor Bernard Wientjes. Wil jij hem vast polsen? Dat is in ieder geval een man met bedrijfservaring." "En ook zeer bekwaam".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten