donderdag 12 april 2012

Android


Mijn Nvsbl tabletje was even uit logeren bij de Carrefour voor reparatie en na gebluft te hebben dat er was gebeld kreeg ik hem na 6 weken weer terug met werkend aan/uit knopje.

En met verassingen: sommige appjes waren weg, foetsj. Eerst verdacht ik de reparateur die als proef foto's van de kerstvakantie met zijn vrouw in de fotogalerij had gezet (zeer nette, met wel 80 foto's van palmbomen op Gran Canaria), maar een bookreader was onvindbaar, evenals Angry Birds én mijn favoriete browser Dolphin HD.
De boeken stonden op mijn SD-kaartje en dat lag op mijn bureau. Safety first.

Internet en AndroidMarket heb ik bezocht en wat blijkt: de boel is hernoemd naar Play Google of zoiets. Als ik inlog (dat moet, niets blijft geheim) zegt de site dat mijn Android niet geschikt is voor de toepassing.
Google heeft de geschikte apparaten gespecificeerd en daar staat Nvsbl niet tussen.
De reden, lees ik op de ?-pagina kan zijn dat het merk niet is meegetransfereerd naar de nieuwe opzet. Leuk, simpatico.

Ik wilde Dolphin terug, want dat is een heel prettige browser, met vingertekens vegen om te schakelen, een G tekenen betekent Google, een liggende V tekenen betekent afhankelijk van de richting terug, omhoog etc.
En met het scherm naar rechts schuiven leg je de favorieten bloot.
Ik bedoel maar, niets mikken met een dikke vingertop op kleine icoontjes. Een aanrader.

Gelukkig lees ik wat Spaans, want Nvsbl bracht het eerste Androidtablet in Spanje, en op hun forum vond ik het alternatief Applanet. Die trekken zich er niets van aan of je een verouderde androidversie hebt, of een i-dingetje, zien is downlaoden zonder vragen of waarschuwingen. In het Engels. Hebbes.
En uiteraard ben ik blij dat ik weer verder kan grasduinen in mijn boekjes. Jef Geeraerts en Johan Fabricius (de jonge), net gedownload via iTorrent.

Dus Facebook heeft Instagram, Twitter heeft Posterous en Google is met zijn Play Market eigenaar geworden van Android Market. Dat wordt betalen straks, of veel reclame..

Ter overname zijn nog altijd Pinterest (duurt geen jaar), Picplz en Skylin.es .Let maar op.

A propos Facebook: ik had de screenshot nog liggen waarin L'origine du monde van Courbet als aanstootgevend werd beoordeeld.


Ik zou maar uitkijken met al die Instagrammetjes uploaden.

4 opmerkingen:

  1. Ik... goh dat klinkt allemaal zo ingewikkeld hé dat ik me stilaan begin af te vragen of zo'n tablet wel iets voor mij is :-/
    Alvast veel plezier met je herstelde tablet @->--

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee hoor, niet ingewikkeld, als je van veel lezen houdt is het een uitkomst, relaxed op de bank.

      Verwijderen
  2. Dat lijkt me een leuke browser. Ik heb hem net gedownload op mijn tablet. Nu eens kijken hoe het allemaal werkt. Hij is in elk geval snel, dat zag ik al.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk, jij begon ooit over een Galaxy...

    BeantwoordenVerwijderen