maandag 7 mei 2012

Dat dacht ik al

Zoenen heette het blogje op datdachtikal in Belgie, een blog dat al 4 jaar stil staat.
Niet getreurd, een fotokopie zogezegd, als welkome gastcolumn.

 -Wat lees je daar, honnepon van me?
- Och, een wetenschappelijk tijdschrift, over schysica.
- Gossie, wat ben je toch slim hé, duifje van me.
- Ach, niet overdrijven, ik ben maar tot mijn 25 naar school geweest.
- Over wat gaat het, slimmerd van me?
- Zoenen.
- Kussen?
- Neen, zoenen, het staat hier.
- En wat zeggen ze, mijn peperkoekje.
- Een dokter in de artsenij heeft het zoenen bestudeerd, geloof ik.
- Toch geen gnikoloog zeker, beertje van me?
- Zou wel eens kunnen. "Over lippen en de kunst van het zoenen" staat er.
- Lees eens voor, fileetje van me.
- Nou. Een zoen brengt een hele scheikundige uitwisseling op gang. Die dokter berekende dat een tongzoen het volgende overbrengt: 9 milligram water, 0,7 mg eiwit, 0,18 mg organische stoffen, 0,71 mg vetstoffen, 0,45 mg zout en 250 bacteriën.
- Gossiemenou, dat is een heel voedselpakket, hé fluimpje van me!
- Dat mag je wel stellen, als ik het zo lees, is zoenen eten en drinken tegelijk.
- Ja hé, lief zwijntje van me.
- Zou er iets op TV zijn vanavond?
- Ik heb anders wel zin in wat anders hoor, poezeltje schattebout.
- Toch niet naar Theo en Mariëtte hé, daar zijn we pas geweest en die kunnen zo zàgen...
- Ik denk aan iets hélemaal anders, engeltje darling...
- Wat dan?
- Je mag drie maal raden, oogappeltje van me.
- Pfoe, ik geef het op, wat is het?
- Kus me, spiertje van me.
- Wat????
- Kus me, kus me, kus me, geile pepermolen van me.
- Ben je gek zeg, we hebben net gegéten! Ik zit vol!

1 opmerking: