woensdag 9 mei 2012

Inzicht in de kosten

Na het schrijven van een stukje over de apotheek en de zorgverzekeraar sedert 2008 liep ik tegen het blog van Arnoud de Jong op. Ik had het onder een blog over medicijnkosten en de zorgende apotheker geplaatst.

En wat blijkt? Hij heeft het al onderzocht. Er is geen inzicht in de medicijnkosten en dus kan de apotheek declareren wat hij wil. Op mijn originele recept staat elke keer Lipitor en elke keer krijg ik een goedkopere vervanger.   inzicht is wassen neus



Mijn eigen blogje erover heb ik maar in de conceptendoos gedaan, misschien voor later.

1 opmerking:

  1. Dat telt niet alleen voor medicijnkosten maar voor vrijwel alle zorgkosten. Het valt niet te controleren. En als het wel te controleren is, krijg je geen poot aan de grond.
    Onze tandarts bijvoorbeeld rekent bij schoonmaken altijd UITGEBREID schoonmaken, ook al is ze binnen drie minuten klaar. Zelfs als je nog maar een paar tanden/kiezen hebt en verder plaatjes, is het schoonmaken uitgebreid. De rekening komt tijden later via een of andere innend bedrijf. Reclameer maar, het helpt niet, het was en is en blijft echt uitgebreid.

    BeantwoordenVerwijderen