vrijdag 4 mei 2012

Tandjes poetsen

Kent u die uitdrukking? Lippendienst. Ik krijg bij dat woord beelden die ik u op de vroege morgen zal besparen, maar na de uitzending van Nieuwsuur gisteravond zat ik even na te hijgen.

CDA'ster Liesbeth Spies vindt een samenwerking met de PVV niet voor herhaling vatbaar. 'Achteraf kunnen we concluderen dat dit geen gelukkig experiment is geweest.'
Zoals de wind waait waait mijn jasje, zal ze gedacht hebben, na haar uitspraak eerder deze week dat zij samenwerking met de PVV in de toekomst niet uitsluit, bij het vooruitzicht op 10 zetels bij de komende verkiezingen.

Zij zegt dat het CDA heeft geprobeerd een succes te maken van de samenwerking met VVD en PVV omdat er in 2010 geen ander alternatief was. Jawel, gewoon geen regering vormen ondanks die zucht naar het pluche.

Liesbeth gaf  naar eigen zeggen lippendienst aan de gedoogpartner, maar, verklaart ze: 'ik was tussen de oren voor de plannen, maar mijn hart stond er niet achter.'

Dat klinkt niet erg betrouwbaar, een beetje Balkenende-praat.

Zoiets als 'hij had pukkels en poetste zijn tanden niet, maar ik had hem nodig voor eigen gerief', nadat haar verkering is stuk gelopen.
'We vreeën wel, maar ik zoende hem niet'.'

Samenvattend kunnen we stellen dat de uitgedragen betrouwbaarheid en empathie van het CDA door deze draaikont aardig verwoord wordt.

Ik zeg het vaker: voor minister kun je niet leren.

2 opmerkingen:

  1. Nee, voor minister kun je niet leren daar heb je immers verstand voor nodig i.p.v. oogkleppen :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een bord voor de kop en eelt op de ziel, dan word je minister in een gedoogkabinet.

    BeantwoordenVerwijderen