zaterdag 9 juni 2012

De schat

Een redactielid belde deze week bij de wederhelft van minister Kamp van Sozawé aan en er ontspon zich een dialoog, naar aanleiding van dit persbericht.

Heeft uw man nu weer wat meer tijd voor u in deze demissionaire periode?
Ja hoor, maar dat heeft hij altijd al gehad, dat wil zeggen, ik vang hem altijd op als hij opgewonden van zijn werk komt.
Opgewonden, hoe bedoelt u?
Nou, het is elke keer raak, dan loopt hij heel lang op een wetsvoorstel te broeden en dan komt de presentatie en de ontlading.
Ontlading bij de presentatie?
Jaha, men maakt wel eens een gekscherende opmerking over de plandrift van mijn man, maar echt waar, elke verscherping van maatregelen veroorzaakt een laat ik zeggen gespannen houding.
U bedoelt te zeggen, hij krijgt er vaak een hard plassertje van? Dat merken wij als publiek niet zo.
Nee, dat weet hij goed te verbergen, dan schuift hij hem in zijn rechter broekspijp, dat valt niet op.
Dus daarom loopt hij zo rechtop?
Ja, en als hij thuis komt na de presentatie van zo'n nieuw wetsvoorstel, zoals deze week de verschraling van het ontslagrecht, nou dan kan ik mijn lol wel op.
Deze keer moest ik zijn broekspijp openknippen om hem de ultieme bevrijding te geven. Ik offer me zo regelmatig op voor het landsbelang, dat mag wel eens geweten worden.

Wees voorzichtig met uw badeendje dit weekend, het gaat waaien.

rub-a-duck

Geen opmerkingen:

Een reactie posten