zaterdag 30 juni 2012

Helga's café

De quotes vliegen over het net en het verhaal van Helga waart ook weer rond, ditmaal op GS. Stamt uit een tegeltje van gisteren van een reaguurder, die alle lof krijgt toegezwaaid voor zijn inbreng.

Begint zo: quote
Helga is eigenaar van een café. Ze krijgt door dat bijna al haar klanten werkloos en alcoholist zijn, en daardoor hun drankjes bij Helga niet kunnen betalen. Om dit probleem op te lossen lanceert ze een plan waarbij haar klanten ‘nu’ kunnen drinken en de rekening ‘later’ betalen. Helga houdt een nauwkeurige boekhouding bij van wie wat drinkt en dus schuldig is.
Al snel weet iedereen in de stad van Helga’s 'Drink nu, betaal later'-regeling, hetgeen resulteert in een grote hoeveelheid nieuwe klanten. Spoedig heeft ze de grootste omzet van de hele stad. Door haar klanten niet ...unquote.

Voor de rest googelt u maar op de eerste zin, krijgt u de full works.

Iedereen in de wolken, maar dat artikel heb ik dus al veel eerder gelezen in een blog. Volgens mij zelfs als vertaling uit een Engelse brief, maar ik kan me vergissen.
Dat was in de doodgezwegen aanloop naar het ESM.

Helga's in Niceville, Fl.]orida

Ik voorzie dat die Helga binnenkort haar eigen itempje krijgt op de TV of in een verkiezingsporgramma. en dat de verkeerde auteur met de eer gaat strijken.

Daily quote door Bo: It's a small world, after all


1 opmerking:

  1. Tja, niet iedereen neemt het zo nauw met zijn bronvermeldingen hé. Zelf probeer ik me daar wel aan te houden - voor zover dat kan. Lukt het me niet om de bron te achterhalen dan zet ik er gewoon niets bij maar onderteken ik het artikel niet mijn eigen naam.

    BeantwoordenVerwijderen