donderdag 11 april 2013

Heeft u nog oude?

Update: Dit blogje heb ik na plaatsing aangepast. Ik klaagde over Mediqdirect en de vermeende foutieve levering van diabetes tests.
Mea culpa, ik heb nooit geweten dat de houdbaarheidsdatum op de verpakking correct is, zolang de indiviuele verpakkingen gesloten blijven. Pas bij plaatsing van een test in het meetapparaat blijft de test 3 maanden bruikbaar. Ik kan dus even voort en had het moeten vragen.

Over de medicijnverstrekking zullen we het eenmalig even hebben. Atorvastatine, een groot winstartikel. Lipitor dus. Dat was duur, klopt, dus krijg je een vervanger van de apotheek, want dat moet hij van de zorgverzekeraar.
Dan krijg je in anderhalf jaar 4 verschillende vastatinen: iets vaags, twee verschillende Spaanse en een Nederlandse.

Het begon met Zarator, dat vervangen werd door een ander Spaanse remplace, gevolgd door Pfizer. Dan ben je blij met Pfizer, ook qua prijs, en dan krijg je weer Zarator. Daar krijg ik letterlijk en figuurlijk jeuk van. Ook van die Mediq-apotheek die zich weer verstopt achter de verzekeraar. Moet goedkoper hè. De huisarts zegt dat hij het wel degelijk voorschreef, en zegt dat het buiten zijn macht ligt. Dan krabbelt u maar als het jeukt.
Kijk even op de foto's en beoordeel de prijzen. In een jaar tijd van 438,92 euro naar 18,92. Hoe kan dat nou?
 

Verleden jaar heb ik een medicijn dat op recept was zelf maar gekocht ad 56 euro voor 6 maanden, want weer kwam er een goedkoop vervangertje uit Cyprus op de toonbank.
Wat ik me dan afvraag is in hoeverre de zorgverzekeraar de juiste afrekening ontvangt. Er staat merk Z op het recept en u koopt dat vervangend. Wat declareert de apotheek dan? Niets? Wie controleert dat eigenlijk?

Dit is een eenmalig verhaal, voorafgegaan door 6 concepten die ik over de loop van twee jaar schreef en niet plaatste. Omdat ik vond dat het een ander niet aangaat. Maar Ik heb nu echt de pest in over de onbekwaamheid en laksheid die zich meer en meer tentoonstelt in Nederland.
En maar zeiken over opleidingsniveau. Die meiden met Mavo-4 wisten meer dan wat er nu achter een bureau zit. 

Nog eentje dan: je bestelt een HD satellietontvanger voor bij een schotel en wat vergeten ze mee te sturen, alhoewel afgesproken? De dubbele LNB-kop, zonder welke HD-ontvangst überhaupt niet mogelijk is. Komt goed, al duurt het wel vijf werkdagen.
Want niets kan in een keer goed. Zoals zoveel dingen in Nederland.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten