woensdag 8 mei 2013

Rien à faire, on chante

Het schiet niet op, ik heb geen zin.
Daarom een filmpje van Jacques Brel, opnamen in Bergen, 1964.



Die uitzending heb ik indertijd opgenomen met mijn nieuwe, van mijn eerste verdiende guldens gekochte Philips bandrecorder, met de microfoon. .
Op de opname hoorde je mijn vader mopperen waarom dat nou moest, want er was toch wel leukere muziek.

Kostte ƒ 275. Drie weken salaris.

Treffend bij die uitzending was de haute volée van dichters en schrijvers die het publiek vormde. Ook bij andere opnamen van theatervoorstellingen uit die tijd valt het op dat er vooral ouder publiek is.

En dat is bevreemdend omdat de muziek van Brel ons op de middelbare school al zeer bekend was. Je kon mooi meezuchten bij 'Ne me quitte pas', als je vriendinnetje een ander had.
En meezingen met 'Marieke' en 'Le plat pays'. Dat was ook nog goed voor je Franse taal. Probeer het maar op een regenachtige zondagmiddag. 

1 opmerking:

  1. Ach ja, bij mij schiet het ook niet echt op. Hebben we allemaal wel es een keertje. Take care!

    BeantwoordenVerwijderen